Love and Other Drugs (2010)
7.2
6 hindajat

157. Love and Other Drugs (2010)
Edward Zwick

Romantiline draamakomöödia. Maggie (Anne Hathaway) on lummav vaba hing, kes ei lase mitte kellegil end enda külge siduda. Kuni ta kohtub sarnase Jamie’ga (Jake Gyllenhaal), kelle järeleandmatus ja sarm teenivad teda hästi nii suhetes naissooga kui ka ravimimüügi kõrilõikajalikus maailmas. Maggie ja Jamie kiirelt areneva suhe käigus tabab mõlemat üllatusena avastus, et neid mõjutab kõigist uimastitest tugevaim: armastus. Eestikeelne pealkiri: Armastus ja teised uimastid.


Lisas Kristoff 04.01.2011
Pane hinne:
Vaata kõiki arvustusi (1)

“Liiga lääge ja liiga klišeerohke film.”

04.01.2011 10:31 - Kristoff
Hinnang arvustusele:
  +0   -0
Blitz (2011)
7.2
6 hindajat

158. Blitz (2011)
Elliott Lester

Jason Statham (“Mehaanik”, “Palgasõdurid”) kehastab põnevikus BLITZ karmikäelist, kompromissitut ja ebatavaliste töövõtetega uurijat Branti, kelle paarimeheks on seersant Porter Nash (Paddy Considine, “Bourne’i ultimaatum”). Meeste ülesandeks on uurida politseinike mõrvaseeriat.


Lisas ortodorto 13.05.2011
Pane hinne:
Free Range (2013)
7.2
18 hindajat

159. Free Range (2013)
Veiko Õunpuu

Veiko Õunpuu lavastajakäe all valminud „FREE RANGE - Ballaad maailma heakskiitmisest” (stsenaarium Veiko Õunpuult ja Robert Kurvitzalt) on lugu algajast kirjanikust, kes oma tüdruku raseduse tõttu peab väga kiiresti otsustama oma koha üle ühiskonnas, määrama oma suhte sellesse. Aga ühiskond ja selle institutsioonid näivad mehele läbinisti baseeruvat valele ja kodanlik elu näib olevat täiesti ebainimlik ja ahistav. Kui uudis teda tabab, on ta just äsja vallandatud oma töökohalt ajalehe juures ja kavatseb täielikult pühenduda kirjandusele. Kuidas elada nii, et hiljem poleks piinavalt valus mõttetult raisatud elu pärast, jäädes samal ajal härrasmeheks? Millised üleüldse on ühe inimese moraalsed kohustused? Me näeme noort meest üritamas, vähem üritamas ja üldse mitte üritamas, aga täielikult loobumas me teda ei näe. OSADES: Lauri Lagle, Jaanika Arum, Laura Peterson, Roman Baskin, Peeter Volkonski, Rita Raave.


Lisas sonic
PRO
PRO-staatus antakse arvustajatele, kes on oma sisukate kirjutistega Arvustus.com toimetusele silma jäänud.
28.09.2013
Pane hinne:
Vaata kõiki arvustusi (1)

“Kummaline, et nüüdseks neljakümnendates Õunpuud filmis esitatud temaatika (liiati sellisel kujul!) kaamerat haarama inspireeris. Esimesed sünopsised ja teaser olid paljulubavad, aga kinos tuli tõdeda, et kuigi pildilistest klišeedest suuresti pääseti, ei õnnestunud siiski vältida kulunud tulemust, stampe süžees ja karakterites. Kõik tüütult tuttavlikud tegelased, kes pole psühholoogiliselt kuigi veenvad, võetakse järgemööda läbi, ning uut on siin vähe. Seda enam, et Õunpuu ei talla selles filmis temaatilises mõttes mingit uut rada. Vähe sellest, et kohatud tegelased on tuttavad *teistest* filmidest, nad on tuttavad ka ÕUNPUU *teistest* filmidest. Kaua võib üht ja sama klahvi vajutada, olgu pealegi stilistiliselt vähe värskemas (kuigi kaugeltki mitte õnnestunumas) kastmes?

Kuigi kujutatakse rahutut vabaduseotsingut, mis võiks iseenesest olla ju küllalt fantaasiarikas tegevus, kannatab film kroonilise fantaasiavaeguse all ning vabadust ei paista kuskilt. Väikekodanlik tiksumine tundub kujutatud alternatiivi kõrval lausa kutsuv ja sümpaatne! Sest: millise inimese vabaduse mõõduks oleksid Fredi jaburad jauramised? Pirogovi Kunni? Pole mõtet vastandada vabadust ja vanglat, sest nii saab vabaduse sisuks vangla vältimine. Nii saab vabadus lihtsalt vangla kõverpeegliks: praht tuleb panna sinna, aga mina panen SIIA; peab värvima jooneni, aga mina lasen ÜLE; peab istuma sirge seljaga, aga mina KÜÜRUTAN jne. See lahendus on leidlik ja loomulik võib-olla 15-aastase, aga mitte 25-aastase tegelase jaoks. Filmi vaadates ei usu, et Fred võiks olla talle omistatud mõtete autor. Need Baskini loetud read torkavad ülejäänud filmist välja sama võõralt ja reljeefselt kui teised tsitaadid, sest pilt ja lugu lepivad allpool radarit liuglemisega ega paista neid kuidagi toetavat ega süvendavat. Ma olen kindel, et Õunpuul jätkunuks küpset mõtet ja kätt sootuks teist masti vabaduse kujutamiseks ning jääb tema saladuseks, miks ta seda ei teinud. Fredi prototüüp võinuks ses mõttes olla hoopis Fred Jüssi. Sellise filmi tegemiseks tulnuks muidugi oluliselt rohkem vaeva näha, aga küllap tast olnuks rohkem kasu. („Talupoeg on toas!“) Praegu piirduti kriitikaga, aga see jäi virinaks, sest mingeid uusi perspektiive film ei avanud, ning jääb arusaamatuks, miks just SEDA lugu peeti filmilindi ja tuhandete töötudide vääriliseks.

Sihitu kulgemise epitoomiks sai minu jaoks tõkke taga tuututav rekka. Emotsionaalselt ja intellektuaalselt laengult oli kogu film umbes sama tüütu kui see stseen ja kaaderhaaval süvenes tunne, et mina olengi see aina kärsitum autojuht: ei pääse mööda tujutust peategelasest ega jõua temaga samas vaimus tokerdava filmi südamesse. Arvo Pärdi muusika kõrval jäid eksleva noormehe kannatused ülimalt õõnsaks ja nii tekkis tunne, et see on mingi hästi peen nali, millest ma lihtsalt aru ei saa. Sama maitsetult mõjusid – neile eelnenud sadat minutit arvestades – filmi lõpukaadrid ning näisid vaatajat mõnitavana. Valget obest meenutades taban end mõttelt, et oluliselt puudutavamad maailmas ekslemise lood on Juri Noršteini „Siil udus“ ja „Lugude lugu“. Esiti tundub, et nende kahega kõrvutamine on täiesti kohatu, aga nii kummaline kui see ka pole: paralleele jätkub! Ja mul on tunne, et kuskil väga sügaval kapoti all üritab „Free Range“ just nendes kategooriates hiilata, milles „Lugude lugu“, aga ei lisa viimasele küll midagi, ei sisus ega vormis.

„Sügisball“ meeldis mulle väga. „Püha Tõnu kiusamine“ oma pretensioonikuse tõttu juba veidi vähem, aga olen sedagi kolm korda näinud ning mulle väga meeldib selle filmi ambitsioonikus ja sugestiivsus, võime luua oma reeglite ja rütmidega, tuksuv ja lõhnav maailm. „Free Range“ tundub nende kahe kõrval igava ja mugava kähkukana (ja ma polnud saalis ainus „ohkija“). Pettumus seda suurem, et teda nii kaua oodata tuli.

Lohutus: „Tühiranda“ ja „Sügisballi“ lahutas ainult aasta. Nii et järgmine kvalitatiivne hüpe ei pruugi kuigi kaugel olla. Loodan ainult, et Õunpuu sööb enne hoovõtmist võluseeni, hingab suure mahvi naljatubakat, laseb püksirihma lõdvemaks ja vaimu vabamaks... Sest kui „Free Range“ pidi eelmiste filmide otsas olema kuidagi kergem ja katartilise mõjuga, siis selles naerus oli küll liiga palju nuttu.”

30.09.2013 05:16 - Nimetu
Hinnang arvustusele:
  +7   -0
American Hustle (2013)
7.2
6 hindajat

160. American Hustle (2013)
David O. Russell

3 Kuldgloobuse võitja! PARIM FILM (komöödia) PARIM NAISPEAOSA (komöödias) - Amy Adams PARIM NAISKÕRVALOSA - Jennifer Lawrence 10 Oscari nominatsiooni! PARIM FILM PARIM REŽISSÖÖR - David O. Russell PARIM MEESPEAOSA - Christian Bale PARIM NAISPEAOSA - Amy Adams PARIM MEESKÕRVALOSA - Bradley Cooper PARIM NAISKÕRVALOSA - Jennifer Lawrence PARIM ORIGINAALSTSENAARIUM PARIM KUNSTNIKUTÖÖ PARIMAD KOSTÜÜMID PARIM MONTAAŽ Oscari-nominendi David O. Russelli ("Võitleja", "Õnneteraapia") uusima filmi AMEERIKA AFÄÄR („American Hustle“) aluseks on 1970. aastatel USAd vapustanud altkäemaksuskandaal, milles FBI kasutas poliitikute vahelevõtmiseks elukutseliste petiste abi. Russell on oma uskumatuna tunduva loo linaletoomiseks rivistanud kaamerate ette fantastiliselt vinge näitlejaansambli – kõik puha Oscari-võitjad või nominendid tema eelmistest filmidest. Keskseks tegelaseks on Christian Bale´i mängitud geniaalne aferist Irving Rosenfeld, kes jääb koos oma võrgutava naiskolleegiga (Amy Adams) vahele Bradley Cooperi kehastatud keevalisele FBI agendile ning paarike on pahanduste vältimiseks sunnitud oma ametioskusi riigi heaks rakendama, võttes sihikule New Jersey pistisemaiaid poliitikud ja kohaliku maffia. Värvikatest karakteritest pakatavale kelmiloole lisab vürtsi Irvingi fruktist abikaasa Rosalyn (Jennifer Lawrence), kes seab oma ettearvamatu käitumisega kogu ettevõtmise korduvalt ohtu. Suurepäraste osatäitmistega AMEERIKA AFÄÄR on David O. Russelli tuntud headuses pööraste tegelastega tempokas lugu ning üks selle auhinnahooaja peamisi favoriite! Eestikeelne pealkiri: Ameerika afäär


Lisas sipsik 03.02.2014
Pane hinne:
Vaata kõiki arvustusi (1)

“Tõeline Oscarite ja muude filmifestivali auhinade film. Sest see oli nii õudselt igav, et jäigi päris lõpuni vaatamata. Mingit omapärast stiili sel küll oli ja 70ndatel toimuv tegevus oli ka ajastu mõttes tore. Aga täitsa mõttetu film minu meelest. Kohutavalt igav.”

12.05.2014 21:25 - pom
Hinnang arvustusele:
  +0   -0
New Moon (2009)
7.2
20 hindajat

161. New Moon (2009)
Chris Weitz

Vampiiritriloogia teine film (esimene oli Videvik ehk Twilight). Osades: Kristen Stewart, Taylor Lautner, Robert Pattinson. Eestikeelne pealkiri: Noorkuu.


Lisas soundwave 29.04.2010
Pane hinne:
Vaata kõiki arvustusi (2)

“Nagu esimenegi klassikalistest õuduskirjanduse flikkidest kokku pandud ning tiinekatele omaksvõetavaks tehtud. Vaadake parem Coppola "Bram Stokkeri Draculat." Parem näitlemine, parem story, parem lavastus.”

27.05.2010 20:58 - martyny
Hinnang arvustusele:
  +1   -0
13 (2010)
7.1
7 hindajat

162. 13 (2010)
Géla Babluani

Lugu noorest ja elukogenematust ehitustöölisest, kes paneb pihta ümbriku, milles peituvad juhised salapäraseks, ent väga tulusaks tööotsaks. Peagi satub ta mängurite salaringkonda, kus panused on kõrged ja mänguks Vene rulett. Lugu õnnest, juhusest, kogenematuse kaotamisest, võimu ja raha igikestvast liidust.


Lisas Null 25.11.2010
Pane hinne: