The Old Man (2012)
1.0
1 hindaja

109. The Old Man (2012)
Ermek Tursunov

Huvitav mõte tuua Ernest Hemingway 1951. a avaldatud ühe kuulsama ja auhinnatuma novelli „Vanamees ja meri” tegevus ja inimsuhted nüüdisaegsesse Kasahstani, kus mere asemel on stepp. Aga eks ole steppi ju ennegi merega võrreldud. Film ürgsest võitlusest loodusega, et ellu jääda, aga ka aususest, autundest, sellest, kuidas teha head, ilma et keegi ootaks vaevatasu, pöördumatust aja kulgemisest ja rändhingede mõjust praeguse mina kujunemises.

Filmis on tabatud vaatamata täiesti uuele keskkonnale ja ajastule ometigi hemingwaylik filosoofiline sügavus piibellikus mõõtmes. Erbolat Toguzakov ja Orõnbek Moldahan teevad suurepärased rollid üks Vanamehena, teine poisikesena. Kindlasti ei unune suurepärased kaadrid ürgsest stepist ja Vanamehe lausa hingematvalt hea mäng.

Tiina Lokk


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Free Fall (2013)

110. Free Fall (2013)
Stephan Lacant

Marci elu on täiuslik: tal on tõusev karjäär politseis, vanemate abiga on ta äsja ostnud maja ning ta on kohe isaks saamas. Tööalasel koolitusel tutvub ta politseinik Kayga ning koos hakatakse jooksmas käima. Marc avastab endas tunded teise mehe vastu. Tema tasakaalukas elu on muutumas ning ta kaotab selle üle järjest rohkem kontrolli. Ta on kahevahel – ühel pool tema seni turvaline perekeskne elu ning teisel pool täiesti uuel tasandil tundemaailm. Marc mõistab, et ei suuda kumbagi osapoolt õnnelikuks teha, kõige vähem iseennast.


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Two Mothers (2013)

111. Two Mothers (2013)
Anne Zohra Berrached

Ühine laps tähendab ühist tulevikku, inimestevahelist seost, mis ei sõltu enam armumisest või armastusest, tahtest või lubadustest. Välja arvatud juhul, kui ühist last saada on võimatu ning ainus variant on spermadoonor. Mitte isa – doonor.

Mida keerulisemaks muutub doonori leidmise protsess, seda meeleheitlikumaks muutub Isabella soov emaks saada ja mida tugevamaks muutub naise emainstinkt, seda raskem on Katjal mõista, kes tema on, kui ta pole ema ega isa. Kui paari ellu tuleb kahekümne doonorlapse allikas Flo, kelle ainus tingimus on regulaarne kohtumine lapsega, ei pääse Katja tundest, et ainus mitte-isa selles on siiski tema.

Berliini festivalil auhinnatud Anne Zohra Berrachedi esimene täispikk film on nüansseeritud ja eluline teos, mis paljastab nüüdisaegse peremudeli juriidilisi, poliitilisi ja inimlikke kitsaskohti peenetundelise otsekohesusega. „Kaks ema” on vormilt minimalistlik ja sisult rikkalik, olles justkui ühtaegu mitu filmi – nii sotsio-poliitiline käsitlus lesbide õigusest lapsi saada, suhet varjutava viljatuse traagikat lahkav draama, emotsionaalne pilguheit moodsa pere viiendaks, juskui emaks ja isaks olemisega kaasnevast tingimusteta armastusest ilma jääva, rattaks olemisse, või kriitilise uurimusena mitteisade ja mitteemade võimalusest igal hetkel minema jalutada. Berrachedi dokumentalistlike sugemete ja naturalistliku laadiga teos on nagu tükike elu ennast – suurem, sügavam ja keerulisem, kui peale vaadates tundub.

Katre Pärn


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
The Double (2013)

112. The Double (2013)
Richard Ayoade

Pärast armsalt intrigeerivat ja sürreaalset debüütfilmi naaseb Richard Ayoade – paljudele tuntud kui Moss Suurbritannia komöödiaseriaalist „IT-osakond” – Dostojevski romaani rabava adaptsiooniga. Ayoade tegutseb Terry Gilliami jt vaimus, vaadeldes olemist kui sellist eksistentsiaalselt neo-noir-stiilis. Jesse Eisenberg mängib Simonit, häbelikku meest, kes on lootusetult armunud töökaaslasesse Hannah’sse, aga ei suuda midagi ette võtta. Siis saabub teine mees – Simoni täpne koopia, kel on lisaks oskus karjääri teha ning Hannah tähelepanu võita. Tasapisi ajab see Simoni hulluks, sest teisik võtab endale kõik, millest ta hoolib. Vahetades romaani Vene olustiku 1950ndate värvinguga Ameerika vastu, pakub film visuaalset naudingut, mis on üheaegselt nii luupainajalikult hall kui ka piiritult paeluv. Tegu on bürokraatiamaailmaga, lõputu kontoriruumi ja pimedusega, aga kuigi film on tihti sünge ja halba ette kuulutav, on seal ka inimlikkust ja lootusetunnet. Eisenberg on (kahekordselt) kütkestav peategelane ja Mia Wasikowska samaväärselt võluv ja veetlev ta ihalduse objekti Hannah’na. Sarnanedes Eesti filmiga „Idioot”, on „Teisik” kaval Dostojevski käsitlus, mis kajastab kirjaniku põhiteemasid kinolinal, olles võrdväärselt häiriv ja paeluv. Laurence Boyce


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Love Steaks (2013)

113. Love Steaks (2013)
Jakob Lass

Lara töötab hotelli restoranis abikokana. Seiklusjanulise alkohoolikuna satub ta alati igasugu jamadesse. Clemes töötab hotelli spaas psühhoterapeudi ja massöörina. Ta elab vaimselt ja füüsiliselt puhast elu ning tema päevad mööduvad vanemaid naisi katsudes ja nende lähenemiskatseid tõrjudes. Lara tahab Clemensiga lõbutseda, Clemens tahab Larat aidata. Kuid tunded ei ole kahjuks nagu steigid restoranis, et saad neid tellimise peale ning soovitud küpsusastmega.


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Just A Sigh (2013)

114. Just A Sigh (2013)
Jérôme Bonnell

Alix on majanduslikes raskustes vaevlev näitlejanna, kes teel casting’ule kohtub sümpaatse võõraga. Järgnedes sisemisele sunnile, leiab Alix end uuest olukorrast, kus tunded ja mõistus ei räägi enam sugugi ühist keelt. Alix peab otsustama, kas ootamatu armuseiklus saab tema elus uue peatüki alguseks või jääb üheks kütkestavaks kõrvalekaldeks argirutiinist.

„Aeg seigelda” on intiimne pilguheit hetke, kui maailm on muutunud ühtäkki liiga raskeks, et seda üksi kanda. Hea õnne või ehk vaid rumala juhuse tõttu osutub mööduv võõras kõige lähedasemaks inimeseks, kelle hoole alla end jäägitult usaldada ning kelle siiras kohalolu aitab edasi minna. „Mis oleks, kui ...” ei ole enam pelgalt mäng, kui sellest uuest ahvatlevast reaalsusest jääb puudu vaid üks samm. Sellises hetkes muutub perspektiiv, seades kaalukausile senised valikud. Kui kainelt on võimalik kokkulangevuste rägastikus enese elu hinnata?

Emmanuelle Devos (Alix) ja Gabriel Byrne (šarmantse võõra rollis) moodustavad dünaamilise paari selles romantilises draamas, mis on huvitav interpretatsioon üürikesest kohtumisest ja kõikehõlmavast külgetõmbest. Hinnangutevaba jutustamislaad ja nüansseeritud näitlejatööd muudavad filmi nauditavaks ja mitmekihiliseks elamuseks.

Katriin Kütt


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne: