This Is Sanlitun (2013)

139. This Is Sanlitun (2013)
Róbert I. Douglas

Inglasest läbikukkunud ettevõtja Gary (Carlos Ottery) on just saabunud Pekingi stiilsesse kvartalisse Sanlituni – väidetavalt selleks, et uut äri püsti panna. (Paistab, et ta impordib Põhja Koreast mingit kahtlast juuksevedelikku.) Pealegi on tal õhtumaadest kõrini. „Mulle Läänest aitab,” kuulutab Gary. Tema kodumaalt lahkumisel on teisigi põhjuseid – näiteks jälitab ta oma eksabikaasat ja väikest poega –, kuid peagi avastab Gary, et Hiinas polegi nii lihtne ratsa rikkaks saada. Et Gary ei mõista ennast kõrvalt vaadata ja päris paigas pole ka tema reaalsustaju, üritab ta endiselt raha teha, abiks tohutu eneseusk ja peaaegu olematud teadmised Hiina kultuurist. Varsti sõbruneb ta Austraaliast pärit Frankiga (Chris Loton), kes lubab talle idamaiseid tavasid tutvustada. Paraku piirduvad Franki pedagoogivõimed Gary sõimamisega selle pärast, et ta on nii läänelik ja kaugeltki mitte nii „hiinlaslik” kui tema. „„See ongi Sanlitun” on tõeliselt vaimukas ja suuresti improviseerimisel põhinev variatsioon George Orwelli kuulsast tähelepanekust pagulaste kohta, kes moodustavad võõrsil üksnes omasarnastest hädavarestest koosnevaid ringkondi. See on justkui mõne Henry Milleri romaani komöödiavõtmes lavastus – kui Miller olnuks õllest rohkem huvitatud kui seksist.” Steve Gravestock, Toronto FF


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Narco Cultura (2013)

140. Narco Cultura (2013)
Shaul Schwarz

„Narkokultuur” on imeline teos vähetuntud olukorrast. Dokumentaalfilm, mis tabab sind silmade vahele. See on portree kahest vastandlikust, aga paralleelsest reaalsusest: politseinik Juárez Citys ja corrido-laulja L.A.-s. Politseinik elab igapäevaselt jubedas narkokuritegude maailmas, kogedes ka oma rühma jõhkrust. Laulja on perekonnapea, kes üritab edu saavutada, kasutades selleks populaarset lauluteemat narkoäri. Nad on teineteisest paari kilomeetri, kuid tuhandete standardite kaugusel. Lisaks neile lugudele on „Narkokultuur” verine dokumentaalfilm sellest, kuidas piir muutus moonutavaks peegliks – narkokaupmehed on ühel pool piiri kurjategijad, teisel pool aga ikoonilised lindpriid ning kuulsuse ja edu eeskujud. Idaranniku hispaania keelt rääkivate inimeste hulgas on jõudu kogumas rabav fenomen – muusikutest on saamas suured staarid, kes loovad narkoärile heliriba, mille tõttu ähmastub sõja ja meelelahutuse piir. Nagu üks muusikaprodutsent filmis ütleb: „Narko-corrido on uus hiphop.” Auhinnatud fotoajakirjaniku Shaul Schwarzi dokumentaalfilm avaldas mõju nii esilinastusel Sundance’is kui ka Berlinalel. See on mõneti liialdav teos, mis sobib filmides „Heli” ja „Põrgu” kujutatud toore tegelikkuse veidralt mänguliseks ja muusikaliseks B-küljeks. Javier Garcia Puerto


Lisas OliverL 15.11.2013
Pane hinne:
Only in New York (2013)

141. Only in New York (2013)
Ghazi Albuliwi